godjul!

en sak först bara: varför råkar jag alltid skriva jul med två L? självklart hinner jag fixa det men.. väldigt konstigt iallafall.

ush, vad jag är trött. klockan är bara lite över sju på kvällen och jag är helt slut. det kan bero på att mamma väckte mig nio imorse? då var det gröt serverat på matbordet och helt enkelt bara att kliva upp. efter frukost så skutta jag ner för trappen och gjorde mig iordning. eller okej, jag drog på mig bekväma kläder och lite maskara. allt smink är slut och jag kände verkligen inte för att klä upp mig!

som vanligt i vår familj så sitter vissa utav barnen i vardagsrummet och glor på tv, bråkar eller spelar nått värdelöst spel. mamma och johan är i köket och donar eller gör något annat. majbritt, johans moster, (kanske 90+?) sitter i soffan och halvsover, vilket resulterar med att hon inte säger ett skit. men innan det här inträffade så åt vi lunch vid tolv-tiden, jag älskar julmat!  och det var efter den här lunchen som alla barnen slog sig ner i vardagsrummet och gjorde det vanliga och blablabla. ni har hajjat va? bra!

johans barn, madde och bella, bor hos hos varannan vecka, och det här året var det deras mammas tur att ha dem på julafton, så klockan tre skulle dom åka hem till henne. så då satt vi alltså där och bara väntade på att madde och bella skulle få öppna sina julklappar eftersom att dom skulle vara hos sin mamma tre. och tillslut, efter att vi väntat i ett halvår så fick jag dela ut paketen eftersom jag var den enda som hade tomteluva, man måste ju sticka ut.

när dom hade åkt blev det kalle anka och de flesta försvann ifrån soffan. hela vår familj har tröttnat rätt rejält på det. jag sov under ferdinad, fyfan vad han suger. han är det sämsta i hela kalle anka. och i slutet av programmet så blev det julklappsutdelning! jag fick mina drömskor och kunde inte sluta le, hehe. fick lite annat onödigt också men kommer inte överrens med mamma när det gäller stuffs så jag fick för det mesta pengar att handla eget för! tack så mycket.

efter det blev det som vanligt kan du vissla johanna, ensam hemma 4 och santa is my father. (eller nått) sen tröttnade jag helt enkelt. längtar tills dagen är över, julafton är nästan den värsta dagen på hela året. skulle vart så mycket roligare om man hade en familj som kom överrens och kunde planera lite.  jag är som vanligt hungrig så mamma gör lite smarrig julmat till mig nu, mums. och för en stund sen kom "tomten" med lite fler julklappar till wilma så nu ska jag hjälpa henne att utforska hennes nya leksaker. merry christmas!

Have yourself a merry little christmas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0