julmys!

när jag kom hem till sanna så drog vi på oss ytterkläderna på dirren och gick ner till hemköp för att inhandla alla ingredienser. jag säger bara det: fyfan vad kallt det är ute! ush! hursomehelst. när vi kom in igen så satte vi igång, sanna bärjade med negerbollar (utan att vara rasistisk) eftersom hon inte kan äta knäck eller fem-min-kola för att hon har räls och vi kom inte på något annat julgodis, rätt dålig fantasi eller helt enkelt bara antijulgodis. fanns inget gott på den magiska sidan google.se heller. vi letade faktiskt som två galna huliganer!

sanna levde upp till det hon bakade medans jag började med fem-min-kola. MUMS! blev inte så många men man orkar ju ändå inte äta dom.. så jävla dryga ju. vi fick lite backup med hjälp av hennes små syskon kasper och moa. dom var goa och hjälpte till oss lite i köket. eller vad ska man säga? dom hade smetkrig och sanna förlorade väl ganska stort med en hel chokladpung i ansiktet hehe.

satte igång med knäcken som det däremot blev en hel del av. också mums! när vi var klara kollade på vi "Tomten är far till alla barnen", galet rolig film faktiskt. sickbasterds. när den var slut så var det egentligen meningen att vi skulle gå ut och göra en snölykta utanför sannas ballkong (töntar, men vad gör man inte för lite julstämning?) men det är ju typ 20 minus ute så det gick ju inte direkt. ska ju vara plus eller noll gradit. ajsing vajsing! och helt plötsligt så slog klockan nio och det var dax för mig att traska emot bussen.

på den lilla biten till station ifrån sanna höll jag väl kanske på att ramla ca 10 gånger? hade dock en jävla tur som inte gjorde det. oroade mig däremot på bussresan över att den skulle halka av vägen, det var faktiskt svin halt ute. råkade skrämma upp mamma lite, hehe.

AMINA: jag är påväg hem nu, men det är skit halt ute så bli inte förvånade ifall jag inte dyker upp!
MAMMA: men gud! säg inte så :( jag blir rädd! var är du nu
AMINA: typ i bäcklösen
MAMMA: ok då kommer du snart!
AMINA: ja, om vi har tur ;)
MAMMA: Sluta nu :( snälla

haha, satt och skratta alldeles för mig själv på bussen. ofta hon brydde sig tänkte jag, och ofta hon vet hur man smsar.
men ja.. inte för att skrämma er men jag skulle kunna ta smör ifrån mitt hår just nu satte.. tror att jag ska hoppa in i duschen va ;) godjul kära människor.
älskar du livet, så lev det med mig! vi fångar vår dag som den är! citat melodifestivalen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0