i feel so ready to make love

hey! kom nyss hem ifrån praktiken. har varit där sen två till åtta. sminkade en massa b-rudar till en modevisning och hjälpte sen till där. var på sjukhuset idag innan jag drog till praktiken. hon kollade ultraljud på mig och hon frågade om jag var kissnödig. hon kunde tydligen se att mitt urinrör var överfullt hahaha, helt sjukt fult.
så, jag är iallafall gravid. och jag ska behålla det! det är i andra månaden, och jag vet att folk kommer tycka att det är fel av mig. men jag klarar inte av att döda ett barn och jag känner mig så himla redo för att skaffa familj och bli mamma! hoppas det blir en tjej, då hon ska få namnet kiara. har redan varit på stan och köpt lite grejer. undrar ni lite mer så är det bara fråga. kommer följa magen och skriva om detta i blogen :) nu ska jag samla mod och berätta detta för robert! han kommer säkert bli överlycklig, eftersom att vi har planerat detta under en längre tid. japp, nu har jag inget mer att säga.
nu ska jag äta hasselnötsmassa. tja!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

skojar du? :l

2010-04-16 @ 21:20:03
Postat av: Anonym

asså fan.. jag får ont i hjärtat när jag läser det här. det är absolut ditt beslut osv. det som känns rätt är ju rätt såklart! men jag har en kompis som precis förr en onge. Hon är 93:a också. Och även ifall hon älskar sin lilla bebbe mer än allt annat på jorden. Så känner hon att hon missar så mycket, man har bara ett liv. Man tror att det kanske inte är mer än så, men det är så jävla mycket mer! Tänk vad mycket du ännu inte har hunnit uppleva, och det är ju inte så konstigt, för du är ju bara 16. Det finns 100000-tals saker som du inte kommer kunna göra lika lätt sen när du har ett till liv att ta ansvar för.

Du dödar inte ett liv om du gör abort, den lilla saken i din mage har inget medvetande, kan inte känna smärta eller glädje, den har knappt utväcklat lungor osv osv. Men vad som där emot är ett liv är du, du är en personlighet, som har ett medvetande, som både kan känna smärta och glädje.

fan asså, du kommer missa så jävla mycket i livet!



ta VERKLIGEN inte illa upp av det här, det är inte upp till mig överhuvudtaget att avgöra om det är rätt eller fel, men det gör jag inte heller. och jag begär inte att du ska ta åt dig av det jag skriver eller något. Du kan ta bort det direkt. det är verkligen inte upp till mig att typ avgöra vad som är rätt och fel. jag bara typ.. öh. ville säga min åsikt. för jag har ganska stor erfarenhet efter som att min kompis är mamma och hon har berättat hur det känns, och det är kanske inte något man vill skyllta med efter som att folk redan dömmer en som en dålig mamma när man är ung. Så du kanske bara fått se den fina snuttegull versionen av mödraskap, vad vet jag?

Men ah.. lycka till som fan! Du kommer antagligen bli coolaste mamman i stan (:

2010-04-16 @ 21:32:10
Postat av: evelina

amina, är du seriös? :O :)

2010-04-17 @ 10:59:00
URL: http://philiparbast.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inte berätta det för honom först då innan du skrev det här? :/

2010-04-17 @ 11:15:32
Postat av: Anonym

det är inte ens sant

2010-04-17 @ 11:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0