Perfekt bas!

Tänkte tipsa om en bra grund till en matt och täckande bas, för er som tycker om det. jag personligen är väldigt mycket för matt och slät bas, istället för en lite mer glänsade. 

För att alltid få bäst resultet, gör en daglig rengöring av ditt ansikte, och applicera helst en primer i hela ansiktet så ska din bas sitta hela dagen!

Jag har använt viva la divas concealer. finns på de flesta affärerna, väldigt billig och bra för endast 50:-.

1.

Använd de röda för att täcka mörka ringar, den gula för röda prickar och blemmor, och den ljusa för att jämna ut färgen så att den passar din hudfärg. Applicera alltid med concealer borste, och peta aldrig med fingrarna i burken, tag i stället en slags slev, eller själva pinnen på pensel och gröp ur concealern med. 

2.

Sedan använde jag Nyxs liquid foundation. Det är ett märke som kom till sverige för inte alls så längesen, men som har funnits länge i new york och är väldigt stort där. Denna foundation finns inte att köpa i butiker i sverige ännu (vad jag vet) men den går att beställa genom nätet, för olika priser på olika sidor. Orkar tyvärr inte öppna en till sida och leta fram dessa, sorry! Applicera med foundation borste.

3.

Sen använde jag Artdecos transparanta puder. Det finns att köpa på småbutiker oftast, och även att beställa på nailsbodybeauty.se för 118:-. Applicera med en kabukiborste (som enligt mig är de bästa för alla sorts lösa puder och även fasta.) eller helt enkelt med en vanlig puder borste. 

RESULTAT:

På den vänstra sidan har jag lagt bas, den andra är helt naturlig. Kolla bara på den vänstra sidan, mina fräknar syns inte ens! Hur perfekt och matt som helst. Nyx's foundation och Art Decos puder är helt magiska. och till hjälp får vi tacka Viva La divas ekonomisnåla concealer som är till stor hjälp den med. Hejhej! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0