Tankar.

det känns som att jag alltid måste vara tyst. bara tyst, och följa andras regler. säger jag något så är det bara fel, och det uppstår konflikter. det spelar ingen roll vad det handlar om, men jag ska ändå sitta tyst och tycka som de andra. även om jag tycker att någonting är fel, och även om någonting sårar mig, så måste jag bara hållakäften. då finns du inte där och lyssnar och förstår, och tar kritiken som en klackspark, ber om ursäkt och gör aldrig om det igen. varför kan man ALDRIG förstå??? hur kan de vara så jävla svårt att förstå en person som blivit sårad? Är man verkligen tvungen att slänga tusen kg skit på en person som tycker att någon har gjort fel? Hur kan man vara så dålig på att ta kritik så att man måste slänga en hel drös med skit bara för att man får en tillsägelse om att man gjort en annan person ledsen? Det gör mig så jävla ont att inte kunna prata och berätta för den person jag värderar högst, att jag är ledsen eller blivit sårad, utan att få skit för det. det spelar ingen roll vad det handlar om, jag har fortfarande fel, och i slutändan är det ändå jag som får be om ursäkt för att JAG gjort fel, bara för att jag sa att jag blivit sårad. 

Hur kan de vara såhär?! Är det verkligen mig det är fel på, för att jag har känslor? är det meningen att man ska ta skit och svälja de och fortsätta på samma bana? Är det menigen att man ska behöva gå och hålla saker inom sig, även fast man bara vill skrika ut det?! Är det meningen att man inte ska kunna säga till sin bästa vän att man tycker att den personen har betett sig dåligt? Ska man behöva få panikattacker för att man får så jävla mycket skit slängt över en själv, för att man säger åt en person att den har sårat än? Ibland orkar jag bara inte med att bli ledsen eller sårad, för jag råkar bara ännu värre ut då.
allt jag önskar är att folk skulle kunna ta kritik med en klackspark och se sig själv i personen i frågans situation och inse att det faktiskt är sant. Hur svårt kan de vara att svälja stolheten och be om förlåtelse och acceptera att man gjrot fel? Vi är mänskliga, vi kommer alltid göra misstag, fel och dumma val, det är inget man kan ändra på. Allt vi kan ändra på är vinkeln att se på saken. Det är inte så jävla svårt att acceptera att man gjrot fel och ta tummen ur röven och be om förlåtelse. 

ibland förstår jag inte hur jag orkar, och hur jag står ut med mig själv..
och jag förstår mig verkligen inte på hur en kompis kan vara så jävla dum i huvudet så att den får en person att bete sig som en jävla fitta. vafan finns fucking grupptryck för? och varför finns de människor som är skit? varför kan inte alla dåliga människor bara försvinna nu?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Never apologize for what you feel. It's like saying sorry for being real.

2010-12-02 @ 13:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0