hårtips!

Nu tänkte jag göra ett litet hår tips till dem där ute som inte gillar att ha utsläppt hår, eller bara gillar flät-metoden!

Du börjar med att göra en inbakad/utbakad fläta nerifrån, istället för uppifrån. Du fortsätter bara uppåt, så långt som du vill att flätan ska vara. Bilden jag visar, har jag fortsatt göra flätan hela vägen ut, och sen lagt den åt sidan och satt fast den. Man kan även sluta göra flätan vart man vill, sätta fast en tofs och sen pula ner den i håret och sedan använda kreativiteten till att göra med de hår som är över. kanske en fluffig lugg, bara lägga den åt sidan, eller vart nu än fantasin tar dig! Riktigt snyggt om du frågar mig, detta fick vi lära oss på Hantverkstekniken. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0