midsommarhelg i värmland

det tog åtta timmar för mig och robert att ta oss hit till hagfors i torsdags, och när vi väl var framme så fick vi pizza och en hel mysig helg med roberts mamma heléne, och rebecca :) på midsommarafton åkte vi till råda, till resten av familjen och drog till midsommarstången, sen var det hem och äta grillat. och mer än så var det typ inte. jo, vi spelade spel, paketspel där man byte paket man hade köpt. jag fick en kopp med en kuk som handtag, YES. och en uppblåstbar öltunna, e... bätre än så kan jag inte förklara.

idag har vi grillat och varit hemma hos Fia och Jörgen och kört femkamp också, grymt roligt aktiskt. Jag och robert sate oss vid trollbordet, och nu kommer detta inlägg bli långt, såorkar ni inte läsa så kan ni sluta.

för dom som inte vet så är ett trollbord som man använde förritiden för att spå, och har använts av "häxor" osv. Det har tre ben, ett ja, nej och ett räkneben. först så värmer man upp bordet genom att smeka det och värma upp, och anden som kommer ur själva bordet, spelas mycket i på vad man har för tankar, aura och inställning i livet. är du en glad, sprallig och positiv tjej kan anden bli otroligt livfull och prata på hur mycket som helst, r du tvärtom så blir den trist och skrämms eller bara busar. hursomhelst, jag fattar att man inte tror på detta, det är faktiskt helt sjukt.. jag kan inte fatta. allting jag skriver nu, är 1000procent sanning, och jag lovar på mitt liv.

vi sitter där, och börjar fråga om det är någon där. Jabenet rör på sig. Vi fortsätter ställa frågor och ja, det fortsäter röra på sig. Sen kommer rebecca ner, och anden säger Nej, rebecca får inte vara med. Sen stavar den "Gå inte, snälla. Stanna, jag är ensam". jag trodde jag skulle börja grina, både jag och robert blev full i gråt i ögonen. rebecca gick för att det var för läskigt, men vi fortsatte. anden ville verkligen inte att vi skulle gå, men vi övertala den, och säger att vi ska komma tillbaka. efter ungefär en kvart kommer vi tillbaka för att plocka undan, allting står precis som det stog som när vi gick därifrån. Vi tar med oss alla ljus, och de två stolarna vi satt på och gick upp med dem. robert kom på att han glömt tändaren där nere så vi går nerför trappen igen för att hämta den, och då är bordet borta. bordet hade flyttat sig 2-3 meter under trappan, alltså GÅTT AV SIG SJÄLVT. vilket inte är omöjligt, bodet kan göra det. ehm. det är svårt att skriva och förklara, men är det någon som verkligen inte tror på detta, så bara sök på internet, leta upp ett trollbord, prova, gör vad fan som hels.- jag blev så rädd så jag fick be en bön och ha, hujeda mig.måste vara det läskigaste jagvart med om :( dessutom, jag satte på kameran för att filma, men efter några min stängs den av. så vi frågar anden om det var han som stängde av den, han svarar ja. och när jag sätter på kameran finns inte ens filmen där. innan vi gick så lyfte bordet på sig och lag sig i mit knä också, som att jag verkligen inte skulle gå.

vi spelade detta igår med, men då var det gammel mormor som var i bordet, och det var lite roligare. otroligt kul var det. jag frågade en massa om är jag skulle fåbarn, om mitt första barn skulle vara en tjej, osv, och det var inget läskigt... spöke. jag är fortfarande vettskrämd över att bordet gick av sig själft, men det var tydligen ine ovanligt sa de andra. den kan böja dansa bara vi har rätt energi. jag glömde nog säga att man måste ha handen på bordet också, innan man fått igång det ordenligt. när det är riktigt uppvärmt kan man bara sitta där och ställa frågor. det är helt fantastiskt och fenomenalt. gud vad läskigt det var.. och gud jag skriver :) men herrå, det var min historia.

Kommentarer
Postat av: lisa ifrån västmanland

jag vet. trollbord är verkligen läskigt, de fungerar på riktigt

2010-06-28 @ 20:51:54
Postat av: sandra

ja det göra vi :)

2010-06-28 @ 21:45:37
URL: http://sandrarengren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0