you were strong and I was not

jag hade bestämt för att sova till typ kl 3 idag, men nejdå, här vaknar man halv nio. UNDERBART! ja absolut :) åt frukost tillsammans med resten av familjen och sen övertalade jag min bror om att få låna hans förfest spel, och YES, de gick. Jag fick panta min dator, men de är lugnt. 

Så, detta underbara spel heter alltså Qube. Det är en kortlek och en plingklocka med och reglerna är enkla:
* Du får inte säga nej
* Du får inte säga ja
* Du får inte tveka
* Du får inte upprepa svar
* Du får inte upprepa frågan


Och det är alltså BARA ja och nej frågor, så sjuuukt kul! Man får poäng om man klarar av ett helt kort, som de då är 10 snabba frågor på. Och om någon spelare tycker att man inte förtjänar att få fortsätta svara på frågor så plingar den på klockan. Här är ett kort med 10 frågor på:

1. Om jag säger Nej kommer du att säga efter mig då?
2. Men om jag säger Ja så kan du väl härma mig?
3. Vilket är svårast att säga, Ja eller Nej?
4. Vill du fortsätta spela?
5. Är du beredd?
6. Tror du att du vinner?
7. Är du bra på att inte säga Ja och Nej?
8. Tycker du att du är smart?
9. Är du smartare än vad jag är?
10. Så du tycker jag är dum?
haha, så spårat. Nu kommer ju jag och alec vara själva och förfesta så vi blir två pers på detta, kanske inte fullt lika roligt som om man är 4 pers som man ska vara, men de funkar. Längtar tills ikväll as mycket. Ses i dimman foxs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0