all i wanna do is..

hej torsdag. Jag försov mig imorse. Såklart. inget ovanligt direkt. Morgonen började med att vi hade hantverksteknik och vi skulle hålla på med hår på dockor, jag blev skit sur eftersom jag tycker de är så sjukt trist att göra på dockor för att håret är flottigt, stripigt, skitigt och äckligt och ja, allting på samma gång, så de är skit svårt att jobba med de. Men de gick ganska bra tillslut ändå, och jag fick bara bra kritik på min slutuppsättning. Efter det var de lunch, inge vidare direkt. 

Vi började även en ny kurs idag som vi hade efter lunch, Kultur och Stilhistoria. Jag hade verkligen låga förväntningar på kursen och tyckte att de skulle bli helt värdelöst, eftersom lektionen är 3timmar och jag antog att vi bara skulle ha teori om hantverksteknik och stil genom tiderna, MEN ICKE! Vi kommer gå igenom årtalen och sedan göra en helhetsstyling och ett arbete om ett utav årtalen, och jobba med en klasskååmpiz, HUR KUL SOM HELST. nu kommer vi gå igenom 1920-1990 och jag och malin valde att ha 60talet och köra på twiggy inspirerade makeup och håruppsättningar. Vi kommer ta kort med skolans systemkamera så de kommer komma upp bilder på detta :) Det kommer bli sjukt kul iallafall! 

När jag kom hem stog de grillad kyckling med potatissallad på bordet, helt underbart. klirra fint i kistan! nu tänkte jag varva ner lite grann och lägga mig i tid, upp tidigt imorgon och sedan en lång natt med robert och rebecca :D det har varit en underbar vecka. jag mår fantastiskt bra just nu!

(btw, var på mcdonalds efter skolan. förvånad?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0