JAG VILL HA NU!

Sen vill jag även ha en tatuering bakom örat till detta! En text tror jag. på latin :)
Här är några utav texterna jag skulle kunna tänka mig att ha:
Cave canem – "Akta dig för hunden"
Draco Dormiens Nunquam Titillandus – "Kittla aldrig en sovande drake"
Barba non facit philosophum – "Skägget gör inte filosofen"
A verbis ad verbera – ”Från ord till torpeder”
E fructu arbor cognoscitur – "Trädet kan kännas igen på sina frukter"
1. Cave canem – "Akta dig för hunden"
2. Draco Dormiens Nunquam Titillandus – "Kittla aldrig en sovande drake"
3. Barba non facit philosophum – "Skägget gör inte filosofen"
4. A verbis ad verbera – ”Från ord till torpeder”
5. E fructu arbor cognoscitur – "Trädet kan kännas igen på sina frukter"

vad tycker ni? Jag känner mest för nummero 2, kittla aldrig en sovande drake.

hehe, okej, skämt och sido, de var säkert bara jag som tyckte att det var skit kul. Här är mina förslag, FOR REAL!

1. Amor fati – "kärleken till ödet"
2. Amor vincit omnia – "Kärleken övervinner allt"
3. Per aspera ad astra – "Mot stjärnorna genom svårigheter".
4. Ab imo pectore – "Av hela mitt hjärta".
5. Audaces fortuna iuvat – "Ödet står de djärva bi"

Vad tycks? :) någon som vill vara snäll och säga vilken som skulle passa bra? :D och till detta ska jag även ta två hål till i örsnibbarna så jag får treörhängen där. Efter detta blir de hål i tungan. LÄNGTAR!

Kommentarer
Postat av: sandrarengren

åhhh vill också ha stav i örat! btw amina, du har stavat fel på kärleken över vinner allt, du hr glömt omnia på slutet :)

2011-01-24 @ 21:30:09
URL: http://sandrarengren.blogg.se/
Postat av: Matilda

2 eller 3! :)

2011-01-25 @ 15:11:41
URL: http://mlofgreen.blogg.se/
Postat av: Camilla

ett eller tre :)

2011-01-25 @ 19:59:35
URL: http://kmill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0