Tips- Ögonbrynsskulptering!

Godmorgon godmorgon. Ligger här i sängen och snorar och det enda jag fått i mig är noblesse och ett glas vatten! jag kan inte äta något annat än sötsaker typ, de smälter så sjukt skönt i halsen och slemmar upp den så jag kan hosta upp lite av de onda.. as skönt, men lät riktigt vidrigt!

Hursomhelst, såhär på morgonkvisten tänkte jag ge er ett litet tips :) Det viktigaste med en makeup är först och främst Balans och Symmetri, men snäppet efter det kommer ögonbrynen!


Detta behöver du:
En vit kajal penna, en pincent, en ögonbrynssax och en mascara borste!  
(Saxen och Mascaran är naturligtvis inte nödvändigt hos alla)

1. Börja med att dra linje A med den vita kajalpennan. Lägg den mot näsvingen rakt upp och dra ett sträck, där ska ditt ögonbryn börja!
2. Man kan göra som de är ritat på bilden, men ett lättare sätt är att tittar rakt fram, och sedan hålla pennan vid slutet av iris och dra ett streck där, och där ska din högsta punkt vara!
3. Lägg pennan mot näsvingen och längs ögats slut, detta är längden på ditt ögonbryn. 

Nu har du mätt ut hur ögonbrynet ska se ut enligt en skulptering. Då kan man använda sig utav den vita kajalpennan och måla tjocktlek osv och noppa. Sedan är det bara att fylla i enligt smak och tycke och sen är det klart! 

Tänk på att det alltid ska kunna gå att lägga ett rakt sträck från ögonbrynets början till ögonbrynets slut. 
Hoppas det hjälper lite tills nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0